expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday, October 7, 2009

Kreatifkah anda?

Anda seorang yang kreatif?.Mestilah kan...cuma tak perasan jer.hehehe.Saya?entahlah,cuma kadang-kadang tu rasa seronok juga buat perkara-perkara yang melibatkan kreativiti ni.Foto kat atas tu memanglah saya yang edit,tapi yang lebih kreatif ialah orang mengukir tempurung kelapa tu menjadi lampu hiasan.Siapalah yang rajin tu.....

Seseorang yang kreatif mesti banyak idea untuk mengubahsuai sesuatu.Tapi jangan ubahsuai wajah atau diri yer...bahaya.Bimbang ada yang tak kenal pula nanti.Kalau idea ada tapi tak ada masa,susah juga kan.Kerja-kerja seni ini biasanya memerlukan banyak masa untuk disiapkan.Begitu juga dengan kos.Cuba anda perhatikan kereta-kereta yang telah diubahsuai, mesti kosnya tinggi juga.Tapi kalau dah minat tu...wang jadi perkara nombor dua.

Bagi yang pandai mengambil peluang,pasti ada ruang untuk mereka memasarkan hasil kreativiti itu kepada penggemarnya.Buktinya ada lukisan yang dijual dengan harga puluhan ribu ringgit.Hanya mereka yang tahu menilainya sahaja yang sanggup membeli hasil seni tadi dengan harga yang sepatutnya.

Tuntasnya,hargailah kreativiti yang dianugerahkan oleh tuhan kepada kita.Jangan sia-siakan untuk perkara yang tidak berfaedah.Biarlah hasil kreativiti kita tadi dimanfaat oleh orang ramai.Anda kreatif,anda positif.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.