expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Monday, October 26, 2009

Pengaruh Komik terhadap pelajar

(Gambar hiasan sahaja)
Terdapat pelbagai judul komik di pasaran. Masing-masing ada pengikut yang tersendiri.Saya percaya anda juga meminati komik,cuma tahap minat anda itu mungkin tidak sama antara satu sama lain.Saya juga suka membaca komik-komik tertentu,tapi takde lah sampai ke tahap ketagih.

Persoalannya,baik ker komik ni kepada pelajar sekolah?. Saya rasa ada baik dan buruknya. Baiknya mungkin dari sudut untuk mengurangkan tekanan dek terlalu memberi tumpuan terhadap pelajaran.Buruknya, mungkin kalau dah ketagih membaca komik,mereka terlupa untuk mengulangkaji pelajaran. Wang pun banyak dihabiskan untuk membeli komik.Ada baiknya kalau wang itu digunakan untuk membeli buku-buku pelajaran atau sedekahkan saja ke masjid.

Apapun, sebagai orang yang lebih dewasa, eloklah kita memberi teladan yang baik kepada pelajar-pelajar ni.Contohnya tidak membaca komik di hadapan pelajar ini.hehehe yer ker?

3 comments:

  1. anak-anak didik kita tidak suka membaca...kalau bahan bacaan tu memberatkan otak mereka...sebaliknya beralih pada komik yang lebih mudah.ringan dan senang ingat...so sebagai guru kita kena banyakkan mengumpul bahan-bahan bergambar yang dapat memudahkan pemahaman mereka...mereka sanggup beli komik dari yang lain. Anak saya kalau masuk tandas mesti baca komik...dah tabiat.

    ReplyDelete
  2. Senang cakap tak usahlah baca komik.... banyak lagi majalah ilmiah lain yang berkualiti dan berfaedah kepada kita.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.