Friday, October 2, 2009

Pinggan oh pinggan

Ini bukan iklan pinggan,apatah lagi nak jual pinggan.Sebenarnya saya nak berkongsi cerita tentang pinggan.Seumur hidup kita,memang tak boleh dipisahkan dari pinggan.Pernahkah anda terfikir jumlah pinggan yang pernah anda gunakan sejak kecil sampailah ke hari ini?

Pinggan dalam foto tersebut adalah antara koleksi pinggan yang pernah saya gunakan lebih 30 tahun dulu.Kedua-dua pinggan dari China itu nampak elok kerana disimpan baik-baik dan masih boleh digunakan, cuma nampak macam klasik sikit kalau digunakan hari ini.

Saya cadangkan kepada mereka yang memiliki koleksi pinggan klasik tu, bolehlah digunakan sekali-sekala untuk tatapan generasi muda.Barang lama jangan dibuang.Banyak kenangannya.



7 comments:

E.d.Y said...

masa kecik pinggan mcm nie la kiteorg guna satu family..arwah nenek yg bagi...skrg dah xwujud rasanya...klau ada pun entah kat mana letaknye

BuLaN iTu aKu said...

mak bulan suka pinggan free kalau beli seruk pencuci..

eddy said...

aah la...
lamer dah x pakai pinggan ni...
dulu2 pakai pinggan ni la kalo kat umah nenek..
rindu2...hehe

pakcik kordi said...

pakcik ado byk pinggan tuh!sbb msa kenduri dl2 sllu pakai...skrg simpan bek2..rugi klu pecah...

zan-xray said...

rindu dengan corak dan pinggan mcm ni.. mana pergi tah pinggan lama arwah mak kita dulu..

iaryylr said...

Saya beli pinggan lama, dan terus guna.. baru macam dulu-dulu...

whitecappuccino said...

dulu mmg guna pinggan ni..skrg ada lagi kat rmh mak..