Saturday, July 31, 2010

Jom kutip durian

Makan durian memang best
tapi kutip durian lagi....best.
hari ini KM7 sempat balik kampung
pergi ke kebun durian.

Itu antara buah-buah durian yang dikutip hari ini
Taklah banyak sangat
tapi cukuplah untuk makan-makan hari ini.
Silalah makan..jangan malu-malu pula.

Budak-budak pun suka kutip durian ni
tengoklah anak buah KM7 tu
bukan main gembira lagi jumpa buah durian
awas...nanti gugur pula buah durian kat atas tu.
lain kali kena pakai helmet baru selamat.

alamak...cuba lihat kat dahan tu
rupa-rupanya ada makhluk lain bersarang di situ.
jangan kacau kami sebab kami tak kacau kamu.
Hehe...lain kali kita pergi kutip durian lagi ya.

11 comments:

dunspeak♥ said...

wahh sedapnyoooooooo

KM7 said...

to: dunspeak
makan durian yg dikutip sendiri lg best berbanding yg d beli

pemanas cerita said...

aku alergi bau bau durian.pening nak muntah.silap2 boleh demam.tp ble dh jdi tempoyak ak ske.musim durian ni org len seronok aku merana

KM7 said...

to: pemanas cerita

Sabar lah yer..dugaan....

Wanzie said...

wah banyak durian..... kat kebun sendiri ke... saya memang suka makan durian... dah lama tak balik makan durian....

KM7 said...

to: Wanzie
Kebun sendiri belum tanam lg.
Itu kebun bapak saya yg punya.haha

Hariz said...

memang terbaik

New Entry Prof-Hariz
Nuffnang Pilih Kasih

AiN Z said...

wah... durian.. baru semalam makan durian.. hee

KM7 said...

To: Hariz
Terima kasih

To: AiN Z
makanlah lagi...hari-hari pun takpe mkn durian.

Ummi Humaira said...

salam KM7...

ummi memang peminat durian , tp x der dusun durian ...
tengok gambar dok kutip durian dlm dusun mcm best jer ....alahai

KM7 said...

salam Ummi,
org sekarang ni tak byk tanah utk dusun durian.kalau ada pun,buat rumah dan kedai.Dusun durian skrg ni,kbykan diwarisi olh generasi lama.

takkan nak tanam pokok durian di halaman rumah yg sempit kan...