Sunday, October 31, 2010

Hujan:seronok kan!!

 (foto:Google)

    Hari ini Kelantan cuti sempena kemenangan Piala Malaysia 2010 malam tadi.Wah...masing-masing ada perancangan tersendiri untuk meraikannya.Tak kurang juga yang belum buat apa-apa perancangan.Maklumlah,cuti hari ni pun diketahui lewat malam tadi.KM7 rasa itu tak jadi masalah.Asalkan dapat cuti,pandai-pandailah mengisi masa cuti tersebut.

    Sejak awal pagi lagi hujan dah turun di Kelantan ni,khususnya di Kota Bharu .Sejuk pula hari ini dengan hujan yang kadang kala lebat sepanjang hari.Jadi bagi mereka yang tak ada perancangan nak ke mana-mana,haa...inilah masanya untuk melepak atau dengan kata lain,tidur jer kat rumah.Bangun tidur makan,lepas makan tidur...hehhe satu amalan yang tidak baik.Sekali-sekala lah kan!

   Esok dah masuk November,jadi biasalah kalau di pantai timur ni sudah masuk bulannya....bulan banjir.Ada orang seronok nak sambut banjir,ada orang tak suka pula.Bagi calon-calon SPM dan STPM....awas....tak lama lagi tu.Kalau banjir musim peperiksaan,akan mengganggu konsentrasi pelajar juga tu.yer la..sejuk....sejuk...

   Perkara yang perlu diingat setiap kali hujan ialah...bawalah payung.Peribahasa pun ada yang berkaitan dengan payung ni....sediakan payung sebelum hujan.Mungkin ada yang dah berkira-kira nak buka bisnes payung ni.Tengoklah payung moden ni....ada ker yang nak pakai payung ni.
*
*
*
*
*
(foto:Google)

2 comments:

titirara said...

style la payung :)
hihi

Fuziani JSR said...

Tahniah pasukan Kelantan... Tahniah rakyat Kelantan dan Tahniah juga kepada MB Kelantan... kerana mengungguli Piala Malaysia 2010