Thursday, February 10, 2011

Arnabku tiada lagi



(semua foto di atas dipinjam dari google)

Cantik kan arnab!
KM7 suka tengok arnab ni.
Dulu ada juga bela arnab
tapi tak sempat nak jaga,
maka bagi kat orang jer
buat sate arnab...
ishh...tak sampai hati
tengok arnab-arnab yang kita bela tu
disembelih kan!

Arnab ni senang membiak
masa kecil memang cute 
apabila dah besar...hmmm makan banyak pula..
kalau bela dalam sangkar kat atas tanah
mulalah tanah tu digali buat lubang.
hmmm kalau bela dalam rumah camana yer...hehe..

ada sesiapa suka arnab juga?

3 comments:

Hansyitake~ said...

susah la nak jaga arnab...
suka kucing lagi cikgu :)

zmah said...

Suka arnab....daging arnab buat satay SEDAP tau KM7.

Mikeon9 said...

satu teori pelik kenapa mereka kata arnab manyak ong ini tahun adalah arnab kuat membiak. kuat biak = murah rejeki. :D

My recent post: Busy ke sombong?