Friday, April 29, 2011

Wat Machimaram,Tumpat,Kelantan

Kali ini KM7 nak bawa anda semua berjalan-jalan ke satu tempat yang dinamakan wat.Nama wat ini ialah Wat Machimaram.Jom tengok gambar-gambarnya....

Wat Machimaram terletak di Kg. Jubakar,Tumpat,Kelantan
Cantik juga kat dalam ni
Ada pahlawan
Banyak naga kat tiang tu
Terletak dalam perjalanan ke Pengkalan Kubur
21 KM dari Kota Bharu
Ni kat bahagian atas
sekian terima kasih

5 comments:

Cikgu CTE said...

pernah pergi ke patung buddha yang tengah baring di tumpat...lama dulu...

masuk ke dalam juga tapi rasa macam tak selesa...diorang semua tengok kami sekeluarga...

boleh kah orang islam melawat tempat2 macam gitu???( timbul persoalan )

whitecappuccino said...

pernah tengok waktu lalu kat sini tapi tak penah masuk dekat.

KM7 said...

patung baring tu..KM7 akan masukkan dlm entri lain.
sekadar melawat....

shahrihan said...

sy org tumpat...biasa tgk la..tp lalu g2 je tgk..xmasuk dkt pn... :)

Aida Omar said...

bestnye kalau dapat jalan2 kan.. :)