Thursday, May 5, 2011

Kalaulah semua orang kat bumi ni baik-baik...

Gambar hiasan koleksi KM7
Memanglah seronok kalau kat muka bumi ni
semua orang baik-baik.
Hidup ni taklah memeningkan kepala.
Tapi itu hanyalah ilusi sahaja.
Mana mungkin kat planet bumi ni tak ada orang jahat.
Akhirat nanti pun ada balasan syurga dan neraka.

Kalau semua orang baik-baik
maka tak perlu lagi polis,
tak perlu anggota tentera,
tak perlu sediakan peruntukan ketenteraan,
tak perlu lagi dibina pusat serenti,
tak perlu habiskan wang bina penjara,
tak perlu habiskan masa buat kawalan kampung,
tak perlu jawatan guru disiplin,
tak perlu tuan hakim,
tak perlu Badan Pencegah Rasuah,
dan banyak lagi...

Tengok...banyak yang tak perlu lagi
jika semua orang baik menghuni bumi ini.
Tapi seronok ker kalau semua orang baik-baik?
macam tak ada cabaran jer....
Tapi bukan bermaksud nak suruh orang
jadi jahat tau!Fikir-fikirkanlah....

4 comments:

Freaky said...

tak seronok juga. dunia ni akan jadi sama rata je sebab semua orang baik

Miss A said...

Hurmm,kalau semua org baik,memang la aman dunia ni.Tapi,disebabkan ada org jhat jugak mengajar kita untuk lebih jadi alert dgn sesuatu situasi.

aRe-PeaK said...

setuju dengan Miss A..

BHAIHAQI COOL said...

Haaa , sya nk jdi org baik gk ..