Thursday, May 12, 2011

Bersara umur 60 tahun?alamak...tuanya..

Gambar hiasan Google
Ada cadangan daripada CUEPACS 
agar umur persaraan dinaikkan
dari 58 ke 60 tahun.
Berikut sedikit
petikan utusan online....

KUALA TERENGGANU 12 Mei — Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) sekali lagi menggesa kerajaan melanjutkan umur persaraan pekerja dalam perkhidmatan awam daripada 58 kepada 60 tahun.
Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, cadangan itu wajar ditimbang semula oleh kerajaan kerana beliau yakin golongan ini mampu menyumbangkan perkhidmatan dengan lebih efisyen bersandarkan pengalaman yang mereka miliki.....(berita lanjut sila baca utusan online)

haaa... para pekerja sekalian...
setujukah kalian dengan cadangan tersebut?
memang ada baik  buruknya kan.
Bergantung kepada empunya badanlah...
Tapi kalau lama sangat bekerja pun,
mungkin akan menutup peluang
generasi baru yang nak bekerja juga.
Bimbang juga anak cucu tak dapat
peluang pekerjaan dek kerana
datuk dan nenek mereka
yang tak mahu pencen-pencen. hehe..

3 comments:

diana said...

mengarut je la..
yang muda2 merungut tak de kerja ni tak kisah pun..
nak pikir pasal masa depan yang tua je ke??
masa depan orang muda cemana pulak..

Cik Mira said...

abah saye bersara umur 60 thn. skang dia dah 58. bos dia suh smbung lagi..

S..U..D..@..I..S said...
This comment has been removed by the author.