Thursday, September 15, 2011

011 Lubang tiang dan racun anai-anai

Penyediaan tapak tiang
Lubang digali untuk pembinaan tapak tiang.
Terdapat kira-kira 36 lubang semuanya.

Siap untuk dimasukkan simen
 Tulang belakang tiang-tiang ini daripada besi.
Besi dipotong dan dibentuk sedemikian rupa semasa di tapak projek.

Racun anai-anai dan peralatan penyiraman racun
Racun anai-anai disiram dalam semua lubang tadi.

8 comments:

Norgadis Labuan said...

Buat rumahkah tuan?

KM7 said...

Norgadis...yer,dalam proses membina rumah.

Green Apple said...

racun anai2 tu penting ye..

YOUsoF said...

Wah 36 lubang, boleh tahan besar rumah ni.. Kebetulan jiran sebelah rumah tengah buat rumah.. Tapi yang tak syioknya diaorang bertukang sampai 11malam samapi mengganggu jiran..



Baru tahu racun anai² disiram dalam lubang tiang tu..

NzA said...

anai2 ni nmpk je kecik ttp kuasanya boleh robohkan sebuah rumah.....

KM7 said...

Yusof...boleh tension tu kalau ada yg bertukang sampai 11malam.Kalau yer pun nak siapkan cepat....hormatilah privacy jiran2 tu.

NzA..betul tu...anai2 ni makhluk perosak...tp diciptakan Tuhan..ada kebaikannya juga kot.Kat mana baiknya entahlah..

Khairil said...

36 tiang...banyaknye...yang mana satu tiang serinya?..

KM7 said...

khairil...semua tiang berseri.hehe