Saturday, January 19, 2013

Ketupat nasi makanan tradisi


Lama tak makan ketupat nasi,rasa mengidam la pula.hehe..Tak payah susah-susah nak buat,beli jer kat pasar tani.Harga 4 biji ketupat nasi saiz kecil tu ialah RM 1.Murah betul kan?Yer la...bukan senang nak buat tu.Bermula dengan sarung ketupat,masukkan beras,dan rebus.Pastu kena sediakan kelapa goreng sebagai sambalnya pula.

Pendek kata banyaklah juga prosesnya.Tapi bagi mereka yang dah pakar membuatnya tak jadi masalahlah kan.Cuma nak beritahu kat sini...bukan senang nak cari duit yang halal ni..kena berusaha.Malanglah bagi mereka yang hanya suka menadah tangan saja.Bumi kita luas terbentang,berusahalah mencari rezeki yang halal.


4 comments:

jaakechik said...

jaa x berehi kuih goni, xtahu la bakpo.... haha... tapi kalu ketuapat daging hok 3 segi tu jaa suko.

Sop Nama Saya said...

time raya baru ada feel nak makan.. hehehe

krole said...

huhuhu bestnye...kena ngan kuah kacang lak pergh! sedap hingga menjilat jari~

kak nora said...

kalau makan sate takde ni tak sah..