Wednesday, February 27, 2013

Buat kerja kerana minat


Betul ker?Bagi saya...setuju sangatlah.Pasal apa kan...kalau kita buat sesuatu yang kita minat,mesti seronok jer siapkan kerja tu.Tak terasapun penat.Sanggup luangkan masa,tenaga dan wang ringgit.Orang tak puji pun takpe...

Sebaliknya,kalau kena buat kerja yang kita tak minat,hmmmm.. buat gitu-gitu jer lah kan.Silap-silap haribulan tak buat langsung....Tapi kalau terpaksa buat juga,buat jerlah...mana tahu lambat laun nanti jadi minat pula.

Apapun...pupuklah minat dalam bekerja supaya kita akan  minat dengan pekerjaan yang kita lakukan.Macam-macam cara untuk memupuk minat ni...salah satunya biasakan diri dengan kerja tu...

3 comments:

sukiman said...

saya minat mengajar, tapi saya sebenarnya tak pandai mana...heheh

Lieza said...

kalau kita minat semua perkara yang menjadi halangan tak kan membuatkan kita putus asa. pilihan di tangan kita. hidup ini satu pilihan. pendapat saya la.. hihihihi

miz ruha said...

kalau dah minat, memang akan buat kerja tu sehabis baiklah...