Friday, March 29, 2013

Berani Berniaga 2013


Berani Berniaga 2013....Dr Azizan Osman,memang sudah ramai yang mengenali jutawan ini.Hari ini  jurulatih kejayaan ini berkongsi kejayaan beliau di Kota Bharu.Saya tak pergi pun sebab ada komitmen lain.Tapi puan isteri saya ada ke sana tadi dari jam 9 pagi hingga 5 petang.

Mesti ada yang bertanya kami nak berniaga pula ker?Yer la...bukan senang nak berniaga ni kan.Mesti ada ilmu dan matlamat,selain modal.Puan isteri saya ke sana tu sekadar mendapatkan ilmu dan meluaskan minda.Apatah lagi pakar pemasaran yang berjaya dan popular ini turun ke Kota Bharu kali ni.

Menurut puan isteri saya,memang baguslah menghadiri ceramah tadi.Rasa bersemangat nak mulakan perniagaan.Tapi kan.....tak tahu pula nak berniaga apa.hehe...kena tambah ilmu lagi ni.Sebetulnya nak berniaga ni banyak cabarannya.Maka kena ada banyak ilmulah untuk berjaya dalam perniagaan ni.



3 comments:

miz ruha said...

oo... hadiri ceramah dr azizan ye...

BITARA INCOME said...

Betul tu....ilmu mesti ada utk berniaga. Pengalaman juga penting...jatuh bangun...untung rugi...suka duka dan mcm2 lagi. Risiko untung dan rugi perkara biasa dlm perniagaan. Paling penting kekuatan dalam diri....kental...sabar...berani mencuba adalah sebahagian resepi dlm membina kejayaan dlm perniagaan.

Minat juga elemen penting...tp jgn jd seperti hangat2 tahi ayam...panas sekejap je...he..he....pilih bidang yg diminati dan buat dgn tekun..bersungguh2...istiqamah....in sya Allah ada kejayaan menanti di sana.

Yakin dgn rezeki Allah krn 9/10 sumber rezeki drp perniagaan.

Sekadar perkongsian...

BITARA INCOME said...

Betul tu....ilmu mesti ada utk berniaga. Pengalaman juga penting...jatuh bangun...untung rugi...suka duka dan mcm2 lagi. Risiko untung dan rugi perkara biasa dlm perniagaan. Paling penting kekuatan dalam diri....kental...sabar...berani mencuba adalah sebahagian resepi dlm membina kejayaan dlm perniagaan.

Minat juga elemen penting...tp jgn jd seperti hangat2 tahi ayam...panas sekejap je...he..he....pilih bidang yg diminati dan buat dgn tekun..bersungguh2...istiqamah....in sya Allah ada kejayaan menanti di sana.

Yakin dgn rezeki Allah krn 9/10 sumber rezeki drp perniagaan.

Sekadar perkongsian...