expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday, March 13, 2013

Isteri bekerja...tak memasak?


"Ikan singgang pun sedap!" itulah ungkapan yang keluar dari mulut seoarang rakan semasa kami sedang makan.Ingat perempuan jer ker yang suka berbual pasal menu masakan harian?Lelaki pun boleh tahan juga yer.hehe..tapi kami cuma berbual pasal masakan apa yang disukai semasa makan tengahari kat rumah masing-masing.

Memanglah rakan saya tu suka makan tengahari di rumah dan setiap hari isterinya yang juga bekerja memasak untuk makan tengahari.Wah...beruntungnya! Ada juga rakan yang memberitahu mereka memang tak makan tengahari kat rumah...masing-masing sibuk bekerja.Kalau isteri memasak pun hujung minggu jer.

Hmmm itulah rahsianya isteri bekerja...Kalau tanya suami...memanglah boring kalau asyik makan kat kedai kan..masa bujang-bujang dulupun dah selalu makan kat kedai.Tapi apa nak buat,kesian juga kat isteri yang bekerja kalau balik rumah kita nak suruh sediakan makan tengahari atau makan malam.Mereka pun penat juga...balik rumah sibuk melayan anak-anak..sampai suami sendiri pun tak sempat nak layan...opsss!

Biarpun sesibuk mana pun...kalau isteri ada masa memasak untuk keluarga kan best! Menurut seorang lagi rakan,makan masakan isteri biarpun simple tapi sedap.Yer ker?Hehe..

1 comment:

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.