Tuesday, March 5, 2013

Kenapa bela haiwan peliharaan?


Macam-macamlah haiwan kesayangan masing-masing kan! Ada yang sanggup menghabiskan masa,tenaga dan wang ringgit untuk haiwan peliharaan.Tak kurang juga ada yang membela dan menjaganya lebih daripada anak sendiri...opss...itu dah lebih!

Jenis haiwan peliharaan yang popular kucing lah yer.Saya suka kucing...tapi tak suka menguruskan hal ehwal kucing terutama berkaitan najisnya.Lagipun kalau nak ke mana-mana kena fikirkan tempat tinggalnya pula.Kalau bela ikan dalam akuarium...pun kena jaga airnya...Pendek kata,kalau dah malas tu macam tulah yer,hehe..

Kalau dah minat sangat nak bela haiwan...belalah yang boleh mendatangkan keuntungan.Macam lembu,kerbau,kambing,biri-biri,itik dan sebagainya.Ada berani?tak ramai yang sanggup kan...kecuali memang sumber pendapatan mereka dengan menternak binatang tadi.

Tahniahlah kepada mereka yang menjaga haiwan peliharaan dengan penuh kasih sayang.Beruntunglah haiwan tadi kerana mendapat penjaga yang baik hati.Sesugguhnya membelai haiwan peliharaan itu boleh menjadi terapi jiwa.Kita akan rasa seronok dan tenang...betul tak?

1 comment:

miss butane said...

wah,berani teacher sy pegang biri2 9tk pasti)..Rindu teacher sgt...-irham warhamnie-