Monday, September 23, 2013

Nasi kerabu Golok


Dah makan ke belum? Kalau belum,jom makan nasi kerabu golok ni.Sedap tau.Bagi saya nasi kerabu golok ni lebih sedap daripada nasi kerabu yang biasa tu.Kalau nasi kerabu biasa tu menggunakan tumis,nasi kerabu golok ni menggunakan budu khas yang dimasak.

Maaf sebab tak tahu resepi sebenar nasi kerabu ni.Saya tahu makan jer.hehe..Sekarang ni nasi kerabu Kelantan ni sudah ada di mana-mana kan..Mungkin nasi kerabu golok ni masih baru di sesetengah tempat.Nama golok tu berasal dari nama tempat di selatan Thai..Mereka di Kelantan ni memang dah biasa dengan nama Golok ni.

Gambar kat atas tu nasi kerabu golok yang siap sedia untuk dimakan.Boleh ditambah keropok keping yang digoreng ataupun solok lada.Fuhhh... jangan ada yang terliur ni.hehe..selamat makan nasi kerabu golok.

2 comments:

sukiman said...

saya dah teliur pun, ya allah ini kegemaran saya...

kalau ada pucuk tearer rasa kelat sikit, best lagi...

damalkamis said...

Wah.... best tu