expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tuesday, November 19, 2013

Ikan bakar istimewa


Nampak ikan bakar tu? fuhhh.... hujan-hujan ni kita makan ikan bakar pula.Biasa ikan tawar bakar dimakan dengan mencicahnya dalam budu. Tapi kali ni kita ubah selera, makan ikan bakar dengan mencicahnya dalam sos pencicah.


Mula-mula, pastikan ikan yang nak dibakar tu betul-betul segar dari ladang  ehhh dari laut.Kemudian selesai proses ikan tu, terus dibakar di atas bara api yang panas membara. Langkah terakhir, ikan tu mesti dimakan terus semasa panas-panas.Kalau dah sejuk, tak sedap pula rasanya.

Perkara penting juga adalah pemilihan pencicah yang sedap barulah ikan bakar yang dimakan tu terasa kesedapannya. Kali ini saya memilih pencicah keluaran Yuzeey. Memang sedap.....sebab pencicah ni diusahakan oleh orang kampung saya sendiri.Hehe...promosi sikit..Kalau nak oder...sila telefon 013-9609656. Ok.selamat menikmati ikan bakar.

10 comments:

  1. pergh...ikan bakaq...sedapnyaa...dah la lani waktu hujan..lagi bertambah lapaq

    ReplyDelete
  2. Yummy!! dapnyee... dapat mkn ikan bakar

    ReplyDelete
  3. Makan..makan...jangan segan-segan

    ReplyDelete
  4. dah lama rasanya tak makan ikan bakar ni...

    ReplyDelete
  5. Kalau dekat Mesir, kedai ikan bakar dia unique sebab kedai tu cuma bakar ikan je. Jadi kita kene bawak sendiri ikan tu dekat dia.

    Bayar upah dekat dia murah je, dalam 25 sen seekor tu pun dia siap letak rempah. Tapi tu beberapa tahun lepasla, sekarang rasa dah naik harga sikit sebab barang dekat sini semua naik.

    ReplyDelete
  6. Assalammualaikum..kembara7,

    wahh... sedapnyer ikan bakar nie. Bila nak makan ikan bakar,ikan bakar...cecah dengan budu atau cencaluk.

    mselim3

    ReplyDelete
  7. arham...mcm tu kena pancing ikan
    dulu lah yer.hehe.lain tempat lain caranya.

    Mohd Selim...dtg kelantan blh makan budu puas2.hehe

    ReplyDelete
  8. lama tak makan ikan bakar..sedap!!!

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.