Friday, November 29, 2013

Siapa nak jaga anak?

gambar hiasan koleksi KM7
Siapa akan jaga anak?Soalan biasa bagi pasangan bekerja dan baru mendapat anak...Yang dah ramai anak juga tidak terkecuali apabila berhadapan dengan masalah pengasuh, TASKA, ibu bapa dan sebagainya. Itulah antara cabaran dalam menempuhi dunia kerjaya.

Ada isteri yang sanggup berhenti kerja semata-mata ingin menjaga anak sendiri.Hmmm.. Kalau dah kaya dan banyak harta bolehlah kan...duduk jer kat rumah layan anak-anak dan masak untuk suami. Tapi kalau kewangan keluarga tak mengizinkan macam mana pula?

Nak hantar anak ke pusat asuhan, ada yang tak mampu. Kalau yang mampu pun..bimbang dengan macam-macam kes yang berlaku kat pusat asuhan kanak-kanak sekarang ni. Minta ibu bapa jaga, kesian pula bagi mereka yang dah lanjut usia.Dulu menjaga kita, sekarang nak kena jaga cucu pula.

Habis macamana...nak berhenti kerja..kan tak cukup duit. Bagi yang dah banyak duit...kalau berhenti kerja bosan pula duduk jer kat rumah. Apa juga persoalannya...biarlah keputusan yang diambil itu menguntungkan banyak pihak,terutamanya anak-anak yang bakal dijaga oleh sesiapa pun itu. Setiap ibu bapa menginginkan yang terbaik untuk anak-anaknya. Apa guna kita berjaya dalam kerjaya tetapi anak-anak terabai.....

No comments: