Wednesday, July 31, 2013

Sedia untuk diposkan


Siap sedia untuk diposkan.Apa ada dalam sampul tu?Haaaa cuba teka.Takkan biskut raya pula kan.Kat dalam sampul tu ada kad raya dan sampul duit raya ekslusif KM7.

Benda tu diposkan kepada rakan-rakan kelab pengumpul sampul duit raya.Jadi kepada rakan blogger yang lain jangan kecil hati yer.Lain tahun saya hantar,sebab sekarang dah tak sempat.Surat-surat kat atas tu pun belum tentu sampai sebelum raya.

Semoga surat-surat tu sampai kepada penerimanya dengan selamat.Tak kisahlah sampai sebelum raya ker selepas raya,janji sampai.Juga diharapkan penerima surat tu berpuas hati,ada peluang kita tukar sampul yang lain pula yer.

Tuesday, July 30, 2013

Sampul duit raya Atrogen


Bahang raya semakin terasa.Kali ni saya nak share gambar sampul duit raya Atrogen.Bagi yang tak tahu apa tu Atrogen,saya nak beritahu ni...Atrogen adalah minuman kultur yang dalam botol kecil-kecil tu.Budak-budak memang suka ni sebab ada banyak perisa buah.

Syarikat ni sering menyediakan hadiah-hadiah sampingan bagi mereka yang membeli air ni.Biarpun hadiah kecil jer tapi budak-budak suka.Kali ni hadiahnya 3 keping sampul duit raya.Saya bercadang nak buat koleksi jer sampul tu.

Bagus juga kalau ada syarikat lain yang nak beri sampul duit raya percuma kepada pelanggan mereka.Itupun satu bentuk penghargaan kepada pelanggan.Penting juga sebagai langkah promosi.

Selamat mengumpul sampul duit raya kepada peminat setia hobi ini.



Monday, July 29, 2013

Nak tukar sampul duit raya?


Raya datang lagi! Wah semua dah mood raya ni.Kali ni saya nak tayang balik sampul duit raya edisi tahun lepas.Tahun ni pun guna sampul yang sama ni pasal hari tu sengaja print banyak.

Ada sesiapa nak sampul ni?Jom kita tukar-tukar yer.Saya akan kirimkan satu sampul ni kepada sesiapa yang nak tukar-tukar sampul duit raya.Penghantaran pakai pos jer.Mungkin sampai lepas raya kot.Maklumlah dah dekat nak raya ni.Encik posmen pun sibuk menghantar kad raya sekarang ni.

Jadi kalau ada yang berminat,sila emailkan alamat yer.Kemudian tinggalkan pesanan dalam kotak komen yer.Alamat email saya ada dalam kotak komen tu.Ok selamat mengumpul sampul duit raya.Orang lain sibuk kumpul duit raya,kita sibuk kumpul sampul duit raya.hehe...

Thursday, July 25, 2013

Bantuan khas Aidilfitri 2013


Ramai yang tersenyum pagi ni.Maklumlah dapat bantuan khas untuk Aidilfitri tahun ni.Biarpun bukan sebulan gaji mahupun setengah bulan gaji,bersyukurlah dengan pemberian duit raya RM 500.Sekurang-kurangnya boleh meringankan beban sesetengah kita dalam membuat persiapan raya.

Mungkin ada yang tengah berkira nak buat apa dengan wang tu.Beli baju raya ker,kuih raya ker atau bagus juga buat duit raya untuk dihulurkan kepada kanak-kanak nanti.Apa hal pun elakkan daripada membazir yer!

Semoga raya tahun ni lebih ceria dengan pemberian bantuan khas tersebut, di samping kenaikan gaji tahunan.

Wednesday, July 24, 2013

Harga rumah naik lagi?

Petikan Sinar Harian 24.7.13


Rumah sudah menjadi satu keperluan setiap orang.Persoalannya mampukah setiap rakyat memiliki kediaman sendiri biarpun bukan sebuah rumah impian.Kenaikan harga rumah sekarang memang dibimbangi,apatah lagi kalau berlaku lagi kenaikan selepas ini.

Monday, July 22, 2013

Kad birthday daripada pelajar


Terima kasih kepada semua yang wish birthday saya semalam.Tak sangka ramai juga yang ingat birthday saya ni,hehe..Kad buatan sendiri kat atas ni pun diberikan oleh pelajar 5 IH.Terima kasih atas ingatan.

Terharu juga apabila masuk kelas ada pelajar nyanyikan lagu birthday buat kita ni kan...hmmm macam muda pula.kahkahkah...apapun terima kasih pelajar 5 IS atas nyanyian lagu panjang umur tu.

Ada yang bertanya sambutan ke berapa.Nak beritahu ker tak nak ni.Bagi rakan-rakan FB dah tau kan.Sebenarnya ni ulang tahun kelahiran ke 41.Dah tua....huhu...Padanlah takde orang nak beri hadiah pun...

Ok....sekali lagi terima kasih buat semua.Doakan kebahagiaan dan kesejahteraan buat saya sekeluarga.

Sunday, July 21, 2013

Happy birthday KM7


Selamat hari lahir

kepada diri sendiri pada hari ini

21 Julai.

Biarpun pertambahan usia itu hanyalah angka,

tetapi hakikatnya bertambah kematangan dalam hidup.

Terima kasih kepada semua yang wish

birthday saya sama ada

dalam blog,FB,twitter,sms dan sebagainya.

Terima kasih atas doa kalian untuk kesejahteraan saya.

Thursday, July 18, 2013

Tarif elektrik naik lagi?


Alamak betul ker ni?Petikan tu adalah dari Sinar Harian online hari ni.Kalau betul ler tarif elektrik ni akan naik bermakna bajet bulanan kita setiap bulan pun akan bertambah.huhu...

Sekarang ni pun bil elektrik kat rumah melebihi RM 100 setiap bulan.Kalau jadi dinaikkan,berapalah agaknya bil baru nanti.Orang akan kata jimatkan penggunaan elektrik jika tak mahu bayar bil tinggi.Soalannya bolehkah kita pasang hanya sebiji lampu dan tidur malam tanpa pendingin hawa semata-mata nak berjimat.oh tidak!!

Mungkinkah peralatan elektrik kat pasaran tak laku lagi sebab orang tak mahu beli semata-mata nak berjimat penggunaan elektrik?Saya rasa tidak kot selagi peralatan tu menjadi keperluan bagi sesetengah orang.

Apa lagi nak diharapkan,selain mengharapkan kenaikan tersebut tidak membebankan pengguna.Lebih seronok lagi kalau kenaikan itu tidak menjadi kenyataan.

Wednesday, July 17, 2013

Birthday pun ditunda


Selamat hari jadi Imdad.Sebenarnya semalam,16 Julai hari lahir Imdad yang ke-8.Maaf sebab tak sempat buat entri semalam.Bukan setakat entri tak buat semalam,majlis sambutan pun tak buat juga.hehe.

Kesian Imdad...tiada sambutan semasa hari lahir untuk tahun ni.Bukan tak nak buat tapi bulan puasa ni takkan nak buat majlis makan-makan di siang hari.Malam pula tarawih... maka saya dah janji nak buat sambutan tu selepas raya nanti.Nasib baik Imdad boleh terima.

Setakat ni sambutan birthday Imdad tak pernah miss biarpun hanya sebiji kek.Sabar yer.. saya sendiri pun akan tiba birthday pada 21 Julai nanti.opssss...silap beritahu awal kat sini.

Tuesday, July 16, 2013

Bunga-bunga sedang berkembang


Cepat sungguh berbunga pokok bunga ni,tak sempat hari raya lagi.Begitulah jadinya kalau beli pokok bunga yang dah hampir masa berbunganya.Tak apalah berbunga bulan puasa pun cantik juga.Sejuk mata memandang,hilang rasa lapar.hehe..

Monday, July 15, 2013

Ayam pusing


Baru beberapa hari berpuasa,dah tak tahu nak masak apa?Hmmmm begitulah yer susah juga memikirkan pasal menu.Bagi yang suka membeli di bazar Ramadan,tiada masalah rasanya.Maklumlah ada banyak pilihan.

Kali ni saya nak perkenalkan ayam pusing.Tengoklah gambar tu.Maaf kalau gambar ayam pusing tu menggugat puasa anda.Ayam pusing tu memang banyak kat Kelantan ni setiap kali tibanya bulan Ramadan.

Harga seekor ayam pusing tu RM 20.Sedap dimakan begitu sahaja selain makan dengan nasi.Rasanya ala-ala roasted chicken,cuma lebih terasa rempahnya.Cubalah sendiri yer.


Saturday, July 13, 2013

Dah setahun tak dapat CPUV


Masuk jer bulan puasa,ramai rakan blogger buat entri pasal dapat cpuv baru.Tahniah buat semua yang dapat income hasil berblog ni.Dukacita dimaklumkan...blog saya ni dah setahun tak dapat cpuv daripada pihak nuffnang.sob...sob...sedih ni.

Segalanya bermula apabila saya bertukar dari blogspot kepada .com.Masa pakai blogspot hari tu,baik jer pihak nuffnang berikan cpuv atau dulu dikenali BE.Masa tu semangatlah berblog kan pasal ada tarikan cpuv.

Dah setahun pakai domain .com ni seolah-olah takde tarikan lagi daripada pihak nuffnang nak beri cpuv pada blog ni.huhu...Kalau diikutkan,macam nak merajuk pun ada.Tapi dah minat berblog maka teruskan saja.

Sempena bulan puasa ni rasa nak hadkan masa berblog ni.Jom luangkan masa untuk beribadah kepadaNya.



Wednesday, July 10, 2013

Ramadan datang lagi


Alhamdulillah Ramadan tiba jua.Selamat berpuasa kepada semua umat Islam walau di mana jua anda berada.Semoga Ramadan kali ini lebih baik buat kita.Sama-samalah kita mengisi Ramadan ini dengan ibadat kepadaNya.

Daripada Abu Hurairah r.a;
Adalah Rasulullah s.a.w memberi khabar gembira
kepada para sahabatnya dengan bersabda:
"Telah datang kepadamu bulan Ramadhan,bulan yang
diberkati.Allah mewajibkan kepadamu puasa dalamnya;
pada bulan ini pintu-pintu syurga dibuka,
pintu-pintu neraka ditutup dan syaitan-syaitan
diikat;juga terdapat pada bulan ini malam yang lebih baik
daripada seribu bulan,sesiapa tidak memperoleh
kebaikannya maka dia tidak memperoleh apa-apa.

(Riwayat Ahmad dan An-Nasa'i)



SELAMAT BERPUASA

Tuesday, July 9, 2013

Tahniah Hafiz


Tahniah kepada pelajar yang bernama Nik Ahmad Hafiz b. Nik Yusoff dari SMKAM dan rakan sepasukan.Mereka menjuarai kuiz bahasa Arab kategori menengah atas dalam Majlis Ihtifal sekolah-sekolah Kem. Pendidikan Malaysia peringkat kebangsaan 2013.

Hebat tu...bukan calang-calang yer.Ini peringkat kebangsaan.Tahniah juga kepada guru penasihatnya ustaz Hisham.

Semoga selepas ini kita akan mencapai banyak lagi kejuaraan peringkat kebangsaan.



Melawat bekas guru


Lagi bekas pelajar datang melawat gurunya.Bagus...bagus....belajar tinggi-tinggi,cikgu jangan dilupakan.

Kali ni saya didatangi oleh pelajar SPM 2011.Mereka baru jer habis kursus Asasi UIA.Tahniah kerana berjaya dengan cemerlang peringkat Asasi.Selepas ni mereka akan menyambung pelajaran dalam bidang Medic dan Farmasi di UIA.

Bangganya cikgu apabila anak-anak muridnya berjaya.Sekali lagi tahniah dan teruskan kecemerlangan dalam pelajaran.Panjang umur kita jumpa lagi.

Ahlan Yaa Ramadhan 1434H


Alhamdulillah,Ramadan datang lagi.Esok kita semua akan mula berpuasa.In sha Allah jika berkesempatan,kita akan menjalani ibadah puasa lagi tahun ini.

Kat sekolah pagi ni diadakan pelancaran program Ihya' Ramadan.Pelbagai aktiviti diatur sepanjang bulan puasa ni untuk melahirkan warga sekolah yang memiliki sahsiah diri yang mulia,khususnya di bulan Ramadan.

Program utamanya ialah Tadarus al-Quran setiap pagi bermula 7.40 hingga 7.50 pagi di kelas masing-masing.

Semoga Ramadan kali ini lebih baik daripada Ramadan tahun lepas dengan pengisian yang mendidik jiwa.Selamat berpuasa.

Monday, July 8, 2013

Wajah terkini SMKAM


Panorama terkini SMKAM.Semoga menjadi pengubat rindu buat bekas pelajar SMKAM, walau di mana jua anda berada.Nampak cantik pula bunga-bunga berkembang..macam musim bunga pula!

Setelah meninggalkan sekolah,pasti ada yang merindui suasana persekolahan.Itulah adat dunia.Apabila dah meninggalkan persekolahan mulalah merindui zaman persekolahan.

Semoga keceriaan sekolah kita ni akan berterusan dan dijaga rapi oleh semua warganya.SMKAM...Sentiasa Menyinari Kilauan Alam Maya.


Sunday, July 7, 2013

Souvenir dari Dublin


Cenderahati daripada bekas pelajar saya tu! Terima kasih Nuruddin atas pemberian pelekat magnet peti ais tu. (eh betul ker namanya tu.hehe)...Saya suka cenderahati tu.

Bekas pelajar saya ni sedang menuntut di Dublin dalam jurusan perubatan.Semoga beliau berjaya dengan cemerlang dalam bidang yang diceburi.

Sekali lagi terima kasih atas ingatan anda kepada bekas guru.

Tanah depan rumah


Nampak tak tompokan tanah tu?Itulah projek terbaru kat rumah ni.hehe...5 bukit tanah tu untuk diratakan di jalan dalam kawasan rumah saya ni.Sebenarnya kawasan tu agak rendah,senang air bertakung.Maka saya belilah tanah-tanah tu untuk tinggikan sikit jalan tu.

Wednesday, July 3, 2013

Macam-macam ragam guru


Ini adalah entri bergambar yang tertunda,iaitu sekitar sambutan hari guru peringkat sekolah pada 16 Mei yang lalu.Sibuk sangat tak sempat upload gambar.Jadi kali ni saya upload beberapa keping gambar sebagai  kenangan.Saksikan...

 lagi gambar...

Ada khinzir pula pada tikar ni


Masa beli tikar tu teruja sungguh.Maklumlah ada gambar laluan...beli untuk Imdad main keretanya kat situ.Tapi bila sampai kat rumah,buka jer tikar tu,hah!

Tuesday, July 2, 2013

Mari bergambar kat sekolah



Acara wajib setiap tahun ni....penggambaran untuk majalah sekolah.Penat juga melayan kerenah pelajar dan guru.Masing-masing dengan gelagat tersendiri.Masing-masing nak nampak kacak dan cantik dalam gambar majalah sekolah,biarpun hakikatnya gambar yang disiarkan kelak hitam putih jer.hehe....

Gambar yang dimasukkan dalam majalah ni akan menjadi nostalgia suatu hari nanti.Mesti ada yang merindui semula zaman persekolahan mereka setelah menatap kembali majalah sekolah.Ini menunjukkan pentingnya majalah sekolah tu diterbitkan.Saya sendiri masih menyimpan majalah sekolah lama iaitu majalah semasa saya bersekolah dulu.Lucu juga tengok wajah-wajah di alam persekolahan.

Satu perkara yang sering dilupakan,mereka yang bekerja di balik tabir untuk menghasilkan sesebuah majalah sekolah tu.Segala penat lelah mereka wajar dihargai.Selamat bergambar semua!

Monday, July 1, 2013

Tertarik dengan kereta di Singapura


Imdad masa melawat Singapura baru-baru ni teruja betul melihat pelbagai jenis kereta yang jarang nampak kat Kelantan ni.Sebelum ni tengok dalam majalah jer kan.Sepanjang perjalanan dan lawatan,asyik tengok kereta jer.Perkara-perkara lain ada dia kisah?Takder punya! Jom layan gambar....entri lain pasal lawatan kami...klik sini atau klik sini