expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday, August 26, 2015

Banyaknya Pepatung berterbangan


Fenomena apakah ini...banyak betul pepatung berterbangan tengahari tadi. Saya yang tak biasa tengok jumlah pepatung yang banyak berterbangan dalam satu-satu masa rasa teruja. Timbul persoalan, dari manakah datangnya pepatung ini? dan kenapa muncul dalam jumlah yang banyak? 
Mungkin ada kalangan pembaca yang tahu pasal ni, bolehlah berkongsi info yer.




Ada pendapat mengatakan kalau pepatung ni muncul dalam jumlah yang banyak, akan berlaku banjir atau kemarau panjang. Entahlah....itu semua andaian saja. Cuba tanya orang-orang tua...mungkin mereka ada jawapannya.



Akhir-akhir ini macam-macam fenomena alam yang kita saksikan.
Segala yang berlaku itu ada hikmahnya. Tuhan saja yang tahu....

4 comments:

  1. Subhanallah banyaknya pepatung. Fenomena alam yang macam ni banyak dicerita dalam Quran. Allah nak musnahkan penduduk bumi, didatangkan dengan makhluk kecilpun boleh. Tapi pepatung ni tak tahulah sebab apakan. Wallahu'alam.

    Dulu-dulu takut nak makan telur lepas bersalin. Orang tua-tua kata nanti bernanah MANFAAT MAKAN TELUR

    ReplyDelete
  2. hahaha, selalu jadi dulu kat kg, kucing la paling excited sekali main tangkap2.....tapi tatau la sebab apa .. kalau burung layang-layang banyak terbang rendah, orang kata nak hujan :D

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.