expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Saturday, June 19, 2021

KOLEKSI BUNGA RAYA DI HALAMAN RUMAH


Bunga raya atau Hibiscus memang tidak asing lagi bagi kita semua. Apatah lagi, ia menjadi bunga kebangsaan bagi negara Malaysia. Sekarang ini terdapat pelbagai spesies bunga raya. Ia telah menjadi hiasan di kebanyakan halaman rumah, terutamanya di kampung-kampung mahupun di taman-taman awam. Pokok ini agak mudah dijaga dan ada yang berbunga sepanjang tahun, janji pokoknya subur dan dijaga dengan baik.

Dalam post ini saya kongsikan beberapa spesies bunga raya yang sedang berkembang di halaman rumah saya. Jom cuci mata tengok bunga raya.
















Semoga memberi inspirasi kepada yang mula berjinak-jinak menanam pokok bunga raya. Kalau ada yang sudah lama menanam pokok bunga raya, bolehlah berkongsi tips penanaman dan penjagaannya.

Semoga bermanfaat. Untuk notification update blog Kembaraminda7 melalui channel Telegram, sila KLIK DI SINI. Terima kasih.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.