Thursday, July 22, 2010

Pokok Duit-duit


Orang kata ini pokok duit-duit.Betul ker?
Rasanya betullah tu. Tengok pada bentuk pun macam duit syiling.


Best kan kalau duit menjalar kat pokok macam tu.
Mesti ramai yang datang petik.



Apapun,pokok ini pasti ada keistimewaannya yang tersendiri.
Kepada rakan blogger yang tahu kegunaan pokok ini,bolehlah kongsi bersama.


6 comments:

liennasts said...

teringat masa kecik2 dulu.. main panjat2 pokok bidara. Ada lah pokok duit2 ni. Mulalah berangan konon2 org kaya.. hahaha

KM7 said...

hehe nasib baik tak jadi mat jenin,kan jatuh pokok tu kesian..

Camellia said...

ngee~ kat sekolah rendah sy dulu ada pokok duit2 ni...selalu petik~ masa tu x tu pokok ape. :)

Cik Ubi said...

pokok ni ley wat ulam ke?..nampak sodap eh..

KM7 said...

camellia>petik duit2 ni buat beli di kantin ker?hhehe
Cik Ubi>saya rasa tak boleh buat ulam,tapi kalau buat gelang tangan,cantik juga.

sweetsal said...

memang pokok duit2 tu, kalau gantung kt pasu memang cantik sgt..