Sunday, July 25, 2010

Pokok Putat


Kali ini KM7 ingin membawa anda semua melihat-lihat kehijauan alam.Nampak tak pokok yang besar itu?.Itulah pokok putat.Kegunaan pokok ini,pucuknya boleh dibuat ulam,makan dengan budu.Macamana nak ambik daunnya kalau dah tinggi begitu?


Sebenarnya pokok ini dah berpuluh-puluh tahun usianya.Sebab itulah nampak besar dan tinggi.



Menarik juga tentang pokok ini,nampak tak buahnya itu.KM7 tak tahulah pula apa gunanya.Kalau rakan-rakan blogger tahu tentang pokok ini,bolehlah kongsi bersama.


4 comments:

Rainbow said...

leh wat trazan ni tali yg ada kat pokok tu.. xyah gayut kat tepon dah, kita gayut rmai2 kat pokok je hahah..

nice blog bro..!

KM7 said...

jomla ramai2 buat tarzan,,,nanti tarzan boleh pencen,

diraja22 said...

pokok ni pun xkenal..
lg nk tau guna buahnya, lg lah..

S..U..D..@..I..S said...

salam
buahnya pun boleh dibuat ulam gak.. rangup kruk krak...