Tuesday, August 2, 2011

Berbuka dengan apa hari ni?

Gambar Hiasan Google

Apa khabar semua?Baru sehari puasa...amacam?Macam-macamlah yer rasanya.Paling seronok apabila tiba waktu berbuka puasa..Hmmm..penuh makanan di meja.Habis ker makan tu?Biasanya masa membeli tu semua rasa nak makan...tapi apabila tiba waktu berbuka,makan sebiji dua...dah kenyang.Maklumlah perut sudah diisi dengan pelbagai jenis air.

Juadah berbuka beli ker masak sendiri?Bagi yang bekerja,memang mudah kalau beli jer kat pasar-pasar Ramadan yang muncul seperti cendawan tumbuh selepas hujan.Lagipun kat pasar tu ada banyak pilihan kuih-muih dan lauk-pauk.Cuma rasanya saja mungkin tidak menepati citarasa sesetengah orang.

Apapun eloklah kita berjimat dan tidak membazir dalam bab makan minum di bulan puasa ni...Bukankah membazir itu amalan syaitan?Ok...Selamat berbuka dengan juadah yang menjadi pilihan masing-masing.

3 comments:

izfanora said...

ingtkan gmbr juadah buka td.. pergh.. huhu..

MGMSabri said...

salam,
juadah beli di bazaar.
krn duk asrama.huhu

Mohammed Faizal said...

huhu...ada febrete kuih aku...popiah.
tadi makan nasi kelambu