Sunday, March 2, 2014

Semut hitam menyerang!


Orang kata di mana ada gula, di situ ada semut. Tapi kat rumah saya semut-semut hitam ni memang banyak di sekeliling rumah. Termasuklah dalam bilik air macam dalam gambar kat atas tu. Mula-mula dulu kesian...sapu jer semut-semut tu. Tapi akhir-akhir ni terus sembur racun serangga.huhu...kejam tak?



Kalau hari-hari semut datang, letih pakcik nak sapu dik oiii...Kalau dibiarkan...makin banyak pula bersarang kat situ. Macam-macam ubat penghalau semut  diletakkan...tak mau semut tu lari. Makin datang ada la...



Kalau  sesiapa ada petua nak halaukan semut hitam ni, 
bolehlah berkongsi yer. Saya sebenarnya kasihankan binatang...
kalau boleh tak nak lah sembur-sembur racun ni.


2 comments:

Akeyla Azmi said...

eiiii meremang bulu qila tengok T_T
qila mmg benci sikit dgn semut. Takut!!! Hihihihi.
Kenapa byk sangat dkt water heater tuuu :OOO pelik bin ajaibbb

aisyah ambris said...

kita menghadapi masalah yg sama...mcm mana nak elak tuh???