Monday, July 14, 2014

Pilihan sewaktu berbuka


Alhamdulillah...dah lebih separuh bulan Ramadan kita berpuasa. Macam-macam jenis kuih dan air ada kat mana-mana bazar Ramadan. Kalau membeli juadah berbuka, rasa nak beli macam-macam. Maklumlah membeli semasa perut lapar ni semuanya nampak sedap di mata. Setiap orang ada kegemaran masing-masing apabila diajukan soalan air dan kuih yang menjadi pilihan sewaktu berbuka. Jom baca pendapat mereka....
Yang ni pasal air kegemaran sewaktu berbuka....



Yang ni pula pasal kuih kegemaran semasa berbuka puasa....



Apa saja kegemaran kita...pastikan tidak berlaku pembaziran. Saya rasa waktu bualan puasa ni lah bermacam-macam jenis kuih dijual. Kalau bukan bulan puasa, orang tak berapa nak beli sangat kuih-muih tu. Kenapa yer?

No comments: