Thursday, September 3, 2015

Betul....cili ni purple!


Cantik betul warna cili ni, purple...macam logo blog KM7 pula. Hehe...Biasa kita tengok cili merah dan hijau saja kan. Kalau ada warna purple, nampak sedikit kelainan dan boleh dijadikan sebagai pokok hiasan. Pokok cili  dalam gambar ni ada kat rumah saya yer. Mulanya kami tabur biji benih, banyak yang tumbuh. Setelah ditanam kat tanah....cuma 2 pohon jer yang boleh hidup. Satu lagi keunikan, pokok cili purple ini semua buahnya ke atas.



Alamak...masa entri ni ditulis kami tak makan
pun lagi cili purple ni. Jadi tak tahulah rasanya
pedas atau tidak. 



Kami tanam kat belakang rumah jer pokok cili ni.
Saya rasa, kalau ditanam dalam pasu pun cantik juga kan.
Letak jer kat depan rumah. Tapi awas...kalau ada anak-anak kecil,
kan ada yang petik cili purple terus masukkan ke mulut.

Selamat berkebun!






3 comments:

Sukiman Ishak said...

cantik juga nampaknya...

Kakak Tiri Cinderella said...

Aik. Pestime tengok. Entah macam mana rasa. Rasa anggur tak? Haha Tapi nampak comel laa. Memang sesuai pun dijadikan sebagai tanaman hiasan ^^

Norish.NN said...

Suka tanam cili.ada benih utk dijual?boleh email sy?norish.norlin@gmail.com