Monday, September 21, 2015

Macam-macam bebiri ada



Beberapa hari saja lagi kita nak sambut raya haji, atau juga dikenali dengan raya Korban. Amacam tahun ni ada buat korban ker? Bebiri malin jantan kat atas tu pun dah tersengih semacam jer. Hehe..comel kan! Tengoklah harganya...mencecah RM3000 tu. Ada lagi yang comel ni....



Berkenan betul dengan bebiri white dorper ni. Kalau dah putih tu, nampak bersih jer kan. 
Bebiri ni ada kat Sheepy Farm., Melor, Kelantan.
No telefon untuk dihubungi ada dalam gambar kat bawah ni..



Kalau nak beli anak dorper ni...silakan...
Tahun depan boleh buat korban.hehe..



Kalau minat kibasy, 
ada juga tu. Nama pun Tok Arab dan Mok Arab.




Semua biri-biri dalam gambar kat atas tu saya jumpa
masa pameran ternakan hidup, sempena hari peladang yang diadakan
di  Kota Bharu baru-baru ini.
Yang pakai baju hitam tu, bekas pelajar saya, sedang belajar
kat salah sebuah IPT di Kelantan.
Dia juga ada bela biri-biri dan kibasy.



No comments: