expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tuesday, July 27, 2010

Setem01:Punai Tanah

001
Setem sangat penting suatu ketika dulu sebab ramai yang suka mengutuskan surat.Sekarang rasanya tidak semeriah dulu dalam bab2 surat ni.Ramai yang suka email dan sms sahaja.Bagaimanapun fungsi setem masih penting,selain urusan pos,ia juga boleh melambangkan identiti sesebuah negara,mahupun sesuatu peristiwa penting yang berlaku.Kali ini KM7 masukkan setem Punai Tanah,baru lagi ni...tengoklah cantikkan setem ini.Terima kasih kepada Pos Malaysia atas inisiatif mengeluarkan setem-setem yang banyak info ini.

002
Setem ini pula menggambarkan suasana dalam hutan.Nampak tu 2 ekor tapir sedang mencari makanan,atau mungkin sedang melihat habitat mereka dicerobohi.Kesian...Nampaknya setem juga boleh memberi pengajaran yang berguna secara tersirat kepada mereka yang sedar.Jadi selepas ini,apabila membelek-belek setem tu,fikir-fikirkanlah mesej yang ingin disampaikan.

003
KM7 rasa setem ini anda semua sudah biasa tengok,kan?Gambar kelapa sawit itu menunjukkan ia adalah salah satu komoditi penting sektor pertanian negara yang menyumbang kepada ekonomi negara.Oklah, rasanya cukup setakat ini dulu N3 kali ini.Lain kali,KM7 akan berkongsi setem-setem lain pula.

4 comments:

  1. Cuba kau cari setem negara 'Principality of Sealand' ada tak?

    ReplyDelete
  2. TQ..takde dlm simpanan,nantilah nak cari

    ReplyDelete
  3. lama tak tengok koleksi setem ni

    ReplyDelete
  4. to akuvision,
    terima kasih krn sudi tengok setem2 tu...nanti KM7 upload lg.heheh

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.