expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Friday, July 9, 2010

Tapai daun getah

Inilah tapai daun getah.Bukan musim raya saja boleh makan
tapai ni, bila-bila masa pun boleh.


Nak sedap lagi,simpan dulu dalam peti sejuk,

Asal-usul bungkusan daun getah tu,KM7 belum selidik lagi.
Tapi sekarang ni macam-macam cara bungkusan,ada dalam daun pisang
dan ada juga dalam bekas plastik.

Apa pun,tapai dalam daun getah paling sedap,ada aromanya yang tersendiri.
Tapai ni boleh dibeli di pasar tani dengan harga RM1 bagi 7 biji.

5 comments:

  1. saya pernah makan tapai dlm daun getah ni. sedap gak!

    ReplyDelete
  2. makan time raya lagi real kan..

    ReplyDelete
  3. lama tak makan tapai..sedap manis...

    ReplyDelete
  4. saya suka tapai dlm daun getah ni..tp selalunya masa raya je dapat makan..itupun kalau cepat pergi beraya rumah sedara tu..

    memang best kalau sejuk..hehe..

    ReplyDelete
  5. cheqna...raya ni bolehlah anda buat tapai tu...nanti jemputlah KM7 makan heheh

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.