Tuesday, August 31, 2010

Anda dah terima kad raya?

Tak lama lagi dah nak raya.Persoalannya anda dah terima kad raya tahun ni?Belum?KM7 pun belum terima lagi.Camana ni?Berbeza sungguh akhir-akhir ni apabila tak terima kad raya.Kad raya yang KM7 maksudkan di sini ialah kad raya yang dijual di pasaran,bukannya kad raya elektronik.Ada beberapa sebab kad raya ni kurang popular sekarang:

1. Orang malas nak pergi membeli kad raya.(setiap waktu depan komputer jer)
2. Kena ke pejabat pos-beli setem-baru pos.(kena naik bas dulu...siapa nak tolong bayar tambang?)
3. Takut kad raya tu tak sampai atau sampai selepas raya.(camana nak sampai....tak letak setem pun)
4. Tak tahu nak mengarang ayat-ayat canggih dalam kad tu.(masa sekolah dulu malas buat karangan)
5. Kad raya tu tak sesuai dengan jiwa kita.(buat sendiri la...)
6. Tak tahu nak hantar kepada siapa.(kesiannya...)
7. Takut kalau kad raya yang awek atau pakwe hantar tu dibaca oleh ibu bapa atau adik-beradik) ( tu...la...hantarlah kat mereka satu,barulah tak berebut baca kad raya anda)
8. Hantar kad raya elektronik atau sms lagi cepat.(alasan la tu....cakapla tak cukup bajet beli kad raya..heheh).
9. Anda jawablah sendiri.....penat dah menaip ni.....

9 comments:

Chaon Cornerz said...

takde feel la kalo gune cara elektronik nie.. silap2 hilang macam tue saja.. baik guna cara lama.. hantar kad2.. waalaupun mahal sikit tapi bermakna.. =)

Sabri said...

salam,ermmm sab pun mcm x da kad raya pn tahun ni.
ada sapa2 mahu bgi?

KM7 said...

betul tu.
saya masih simpan kad raya
yang diterima lebih 20 thn dulu...

Azwan Ismail said...

dah bertahun2 tak dapat kad raya ni..btul2 punye perubahan trend huhu..

cikgu isza said...

tak terima kad raya dari anak murid lagi..

Amyna said...

myna pun belum terima kad raya lagik.. nanti & terus menanti.. ngee~~

Sharifah Nurul Shahirah said...

lum dapat kad raya lagi.sms ada la.save bajet

gnesop.com said...

baru siap buat kad raya utk opis..

chekiyah said...

kad raya kers@kad maya @ sms..tujuan sm
tetap nk ucap selamat hari raya!