Monday, August 2, 2010

Jom Main Air

Kalau tanya kepada budak-budak,suka atau tidak
main air,rasanya 90 peratus menjawab suka.
Pergi saja ke mana-mana taman tema air
mesti dipenuhi kanak-kanak.
ibu bapa mereka pun apa kurangnya
suka juga tu,tapi buat alasan mengawasi anak-anak.

Kalau dulu-dulu tempat macam ni mana ada
paling hebat pun mandi kat sungai atau tali air saja
aksi hebat apabila bergayut kat dahan pokok
kemudian terjun ke sungai
sekarang ni main gelungsur jer dalam kolam

Terdapat banyak taman tema air di negara kita
foto kat atas tu taman air kat Kota Bharu Kelantan
Taman air tu taklah besar sangat
khas untuk budak-budak jer
orang dewasa tengok kat tepi jer
kalau nak main air juga pergi jer sunway lagoon
Bukit Merah,dan terkini di Gambang.
Ok lah selamat bermain air....jaga keselamatan

3 comments:

Affan Ruslan said...

Salam.
wow, baru tau kt kelantan ada ye bnde2 macam ni,
thanks, nmpk menarik!

KM7 said...
This comment has been removed by the author.
KM7 said...

To:Affan Ruslan
Salam.
ada masa bolehlah berkunjung ke sini.