expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sunday, August 1, 2010

Merak: Cantik @ Sombong?

"Cantik bak Merak di kayangan"
Kita biasa dengar ungkapan tersebut
tetapi betul ker Merak tu cantik?
atau burung yang sombong dan megah dengan kelebihannya?
KM7 rasa, memang betullah Merak ni cantik
tegoklah sayap dan tubuhnya diselubungi bulu pelepah yang indah.
Merak atau nama sainsnya Pavo Cristatus,biasanya
akan membuka sayapnya itu pada masa-masa tertentu
sahaja.Bertuahlah anda sekiranya berpeluang melihatnya.


Nama Inggeris bagi Merak ini ialah Indian Peafowl
KM7 merakamkan gambar Merak ini sewaktu
bercuti di salah sebuah Resort di Kelantan.
Baru-baru ini KM7 terbaca dalam sebuah akhbar
ada pereka fesyen mereka gaun pengantin
menggunakan bulu pelepah Merak.
Wah..tentu mahal harganya.
Sanggupkah anda memakainya?

9 comments:

  1. owhhh baru paham
    hahaha btol gak
    mmg cantik, sombong tu wAllahualam xD

    ReplyDelete
  2. To:Fakhrur Razi
    betul tu...sombong ker tidak...soal hati masing2.Burung ni pun ada perasaan ker?heheh

    ReplyDelete
  3. cantik2..tpi boleh x nak peluk burung comel ni hiksss

    ReplyDelete
  4. tak penah tgk merak depan mata.. hehe.. merak cantik tp org kate jgn ikut perangai merak. yeke? kesian merak dipersalahkan. huhu

    ReplyDelete
  5. To:Omey
    peluk ler kalau sampai tangan.heheh

    To: Siti
    merak ok jer...manusia jer yg buat tafsiran sendiri

    ReplyDelete
  6. cantik..bukan sombong takut je..sbb dia cantik..nanti orang tangkap..he3

    ReplyDelete
  7. cantik ciptaan Allah...kagum

    ReplyDelete
  8. To: hani
    susah jg klu cantik kan..ada jer yg nak tangkap...

    To: S..U..D..@..I..S
    alhamdulillah..semua adalah kurnianNYa

    ReplyDelete
  9. mmg sempurna mahluk ciptaan illahi..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.