Wednesday, September 8, 2010

Persiapan raya di saat akhir?

(foto:Google)

1. Persiapan untuk hari raya dah beres ke?KM7 percaya ramai yang hampir beres...maknanya ada lagi yang tak beres tu.Selagi belum tiba hari raya, ada-ada saja benda yang hendak dibeli atau diselesaikan.

2. Mengapa sesetengah orang suka membuat persiapan raya di saat-saat akhir?Inilah yang akan dikongsi oleh KM7 mengikut pandangan peribadi KM7 sendiri.

a) Baru dapat cuti-sebab tu lah baru berpeluang untuk membeli-belah dan sebagainya.

b) Inginkan suasana perayaan-Kalau beli awal-awal mana best,sebab masa ni lah ramai membeli-belah,suasana lebih meriah.

c) Banyak diskaun-masa ni lah pusat beli-belah banyak tawarkan diskaun.Ada yang sampai 80 peratus.yer ke?

d) Buat kejutan-kalau siap awal-awal,contohnya mengecat rumah,potong rambut,beli pakaian,mesti orang terdekat akan tahu.jadi lebih baik buat di saat akhir untuk 'surprise'.

e) Baru dapat duit raya-kalau duit raya diberi awal-awal oleh kerajaan,mungkin ada yang gunakannya untuk perkara lain pula.

f) Ramai ahli keluarga dah balik kampung-masa ni lah seronoknya membuat persiapan raya bersama-sama.Ramai-ramai buat kerja tu,ringanlah sikit bebannya.Kalau ada yang malas nak tolong,eloklah balik kampung pagi raya tu...hehhe mesti semuanya dah beres.

g) Menambah bilangan trafik di jalan raya-sajalah nak menyibuk kat jalan raya untuk ke pusat beli belah.Tambahan pula yang beli kereta baru atau motor baru.Masa ni lah nak tayang kereta atau motor kita tu.

h) Seterusnya,harap rakan-rakan blogger yang lain jelaskan.KM7 dah habis idea.hehe Ok..selamat membuat persiapan raya,dan selamat hari raya.


No comments: