Friday, October 8, 2010

Dah basuh kereta?


Salam semua.

Cuba ingat-ingat....bila kali terakhir anda cuci kereta?

mungkin semalam,minggu lepas, atau bulan lepas

ada juga tahun lepas?ish..ish...biar betul....

best kan kalau kereta kita nampak berkilat

apabila sering dibasuh

tak kiralah basuh sendiri ker atau di kedai.

kalau nampak kereta berkilat tu mesti

orang kata pemilik kereta tu seorang yang rajin...

yer ker....entah-entah selalu hantar basuh di kedai

ala...rajin juga tu....

tapi kalau kereta tu kotor,janganlah buat andaian

tuan punya tu pemalas.

mungkin dia sibuk atau tiada masa (alasan)

atau tak cukup bajet nak hantar ke kedai.

best lagi kalau kereta tu

boleh cuci dirinya sendiri..hehehe

ala...macam kita mandi sendiri hari-hari tu.

tapi bila?ada ker pengeluar kereta nak buat kereta

yang boleh cuci badannya sendiri ni?

kalau ada,nak belilah juga.....


10 comments:

Dhiaqiud said...

sy dh cuci kete sabtu lps :)..ujung mggu ni kene cuci lg..

S..U..D..@..I..S said...

setujuuuu sangat...

kakngah said...

kali terakhir cuci, hari sabtu mggu lps..
next session.. tgggu kete btl2 kepam.. :P

Rahimah Ramlan said...

last skali cuci keta 4 bln lps :P

sarah-najwan said...

salam..
serius ckp..saya xpenah basuh kete sendiri..hubby yg tulun basuh dan setiap mlm minggu dia basuh..senaman tgn jugak tuh..hihi

AngahSayang2314 said...

betul tue angah terus jadi kawan nie...

jom kita tukar2 link jomm

DKosongLapan said...

setuju.....biase nye sibokkk......
lagi satu sekaghang tengah musim ujan....
basuh pagii...
petang ujan....
koto balikkkk

Apa? Susu Tepung Naik Harga

Madam ika said...

Last cuci, minggu lepas. Next cucian, tunggu hujan lagi. Hehehe.

L.O.V.E hUnTeR said...

Adusss.. Last sy cuci raya aritu, bila masuk musim ujan & keje yg bz skang ni mmg tak sempat da nk basuh.. Ingat ptg td nk basuh tp mak ajak gi tesco lak..huhu Da lemas kete kotor sgt..T_T

SYaMiLa said...

baru semalam cuci kete...he3...