Friday, November 26, 2010

November:Bulan kerosakan

Salam semua...

Pertama sekali..KM7 ingin menyatakan bahawa tajuk en3 kali ini tada kena mengena dengan sesiapa melainkan kena-mengena dengan KM7 semata-mata.Bulan November juga tak salah cuma kebetulan.

Sebenarnya dalam bulan November ni banyak gajet atau peralatan elektrik KM7  yang rosak.Macam berjanji pula gajet-gajet ni rosak bersama.Mari kita lihat apa yang rosak;

1.     Handphone....huhu...sedih betullah dah pakai 2 tahun nak rosak bulan ni.Tapi masih boleh digunakan.cuma beberpa fungsinya saja yang rosak....Jadi,pakai lagilah sampai betul-betul rosak.

2.     TV..dah tak keluar gambar.Dah lama TV tu .10 tahun.Masa beli dulu harganya RM 1800 untuk 29 inci.Rasa nak beli baru lah...tapi bilalah tu..sebab sekarang ni dah ada satu lagi TV kecil kat rumah ni.Hmm tak jadi beli lagilah..

3.     Kamera Sony kesayangan KM7 juga rosak bulan ni.Dah pakai 2 tahun lebih tu.Banyak berjasa..dah beribu-ribu gambar dirakam.Tak pelah dah sampai masanya...KM7 pun dah beli yang baru sebagai ganti.

4.     Note book....ini paling sedih....Satu tu rosak teruk...kena tukar barang.Satu lagi rosak key board.hmm tengah fikir-fikir kena beli baru juga ni.

Semuanya memerlukan duit.Paling-paling sikit pun untuk 4 perkara tu KM7 kena habiskan RM6000... ada ke siapa yang nak sponsor.hehe...takpelah,beli mana-mana yang perlu jer dulu walaupn semua tu KM7 rasa sangat perlu.

Kerosakan gajet-gajet yang hampir serentak itu menyebabkan bajet lari...Pengajarannya kita kena ada simpanan untuk digunakan bagi kes-kes macam ni...betul tak?

3 comments:

Anonymous said...

kasihannya km7, bersabarlah menempuhi ujian ini.....

mrs Gee :) said...

aih.. cam berjanji jer nak rosak sekali.. boikot tuan die arr tuh..

diana said...

macam mana nak bagi notebook tak rosak ye??saya sayang notebook saya ni..risau je kalau dia rosak..