Tuesday, November 16, 2010

Tolong off kan handphone!!


Tahulah.... handphone kamu tu mahal
atau ring tone handphone kamu tu sedap didengar
tapi
kalau masa orang solat
atau mesyuarat 
atau majlis rasmi
tolonglah off kan sekejap handphone tu.
kalau tak pun.
buatlah nada 'silent'
*
*
*
ini tidak....
masa orang tengah khusyuk solat
atau memberi tumpuan dalam mesyuarat dan majlis rasmi
tiba-tiba jer handphone dia berbunyi.
ish...tak tahu adat majlis ker
atau buat-buat tak tahu 
atau memang yer...kamu lupa.
zaman sekarang orang tak heran bunyi handphone
malah dah ramai yang meluat
kalau berbunyi masa yang tak sepatutnya 
*
*
*
apa-apa jer lah..
lain kali tolong beringat yer
jangan kerana kamu seorang...
mengganggu kosentrasi orang lain.


3 comments:

Jank said...

betul tu KM7, memang mengganggu, kesian imam, besar tanggungjawab nak memimpin jemaah. Mereka tu semua termasuk golongan org2 kurang kasih sayang tu

biskut said...

selalu sangat jadi macam tuh..iye lar sekarang nih hp tak leh tggl langsung..kadang2 sampai terlupa nak off atau sengaja takut ade hal2 emergency kononnya.

Asma Haha said...

huhu..kerana dek terleka kecanggihan teknologi...manusia semakin alpa..(include me)...