Sunday, January 2, 2011

SALE sepanjang tahun ker?

Assalamualaikum dan salam ceria.

Hujung tahun ada SALE
Awal tahun baru pun ada SALE.
Cuti-cuti musim perayaan pun ada SALE.
Pendek kata sepanjang tahun ada SALE.

ehh... macamana ni...
bila masa pula yang betul-betul SALE.
confiuse juga jadinya....

Bagi yang berduit tak kira masa SALE ke tidak,
janji ada masa dan ada mood...beli saja.
Bagi yang tak berapa berduit macam KM7 ni,
tunggu SALE baru nak shopping.
Tapi kalau dah sepanjang masa SALE ni
tak payah tunggu-tunggu....
beli jer kalau perlu dan mampu.

Alangkah bagusnya jika
semua pasar raya mengadakan SALE
yang betul-betul murah la...
dua kali setahun ker...
sebab kalau dibuat sepanjang tahun
tapi harga setakat diturunkan 20 sen hingga seringgit
tu..rasanya tak berbaloi kot nak tunggu SALE
baru nak membeli.

Sebagai pengguna kita berhak
untuk membuat pilihan sama ada
hendak membeli atau tidak.
Jangan terpedaya dengan iklan jualan murah
yang belum tentu betul-betul murah atau sebaliknya.

No comments: