Wednesday, March 2, 2011

Lelaki dan teddy bear


Siapa ada teddy bear kat rumah?
hmmm rasanya ramai yang
ada koleksi teddy bear kat rumah tu.
Dari sekecil-kecil hinggalah sebesar-besarnya.

Percaya atau tidak
teddy bear ni sinonim dengan perempuan.
Budak-budak perempuan suka ni.
Tak lelakikah seseorang lelaki itu
jika menyukai teddy bear?
hmm nampak tak manis ker 
kalau tengok anak lelaki mengelek
teddy bear ke sana-ke mari?

Itulah yang dikatakan
kebiasaan dalam masarakat kita.
Sejak dulu lagi kita diasuh
kalau lelaki mesti permainannya 'ganas'
berbanding dengan permainan anak-anak perempuan.
Sehingga kini amalan tersebut masih relevan.

Sanggupkah anda mengubah tradisi ini?

10 comments:

SoLy SoLicious said...

kawan sy lelaki pun ada suka teddy bear..heee

S..U..D..@..I..S said...

kalau anak2 lelaki membawa teddy bear nmpak sangat kelembutan dan kemanjaan x sesuai dengan fitrah naluri lelaki yang kuat dan hebat...

Eda said...

alamak, saya takde koleksi teddy bear pun...huhu

faris zain said...

tak macho la cg kalu lelaki main teddy bear

APAN said...

aku x sanggup...
haha...

Hansyitake~ said...

sweet je kalo lelaki main cik ted.. mcm mr.bean,.. nmpak pnyayang je.. hehe ^^

Tokan said...

anak lelaki saya berumur 7 tahun pengidap "autisme" tidur malam peluk teddy bear...mcm mr bean kot...hati terusik siapa yang tahu...

chii said...

chii ada err...kira jap.
1..2..3..4..5..arghh..byknya :p

laki ada teddy bear? mcm comel je..
ade teddy bear best..leh wat peluk

zmah said...

Akak tak suka lah patung...tapi ada ke lelaki yang suka??

Gen Fujita said...

Kalau ada anak nanti ingat nak bagi dia pistol mainan. Tapi takut besar nanti jadi penyamun le pulak. Hmmm... Teddy bear pun boleh la, jangan bagi patung Barbie sudah, lagi parah. :D