Wednesday, April 27, 2011

Tak rugi jadi orang baik-baik




Dalam dunia ni kan..ada macam-macam jenis manusia.Ada yang baik,ada yang jahat...dan yang ramainya spesis baik + jahat.Masing-masing tahulah kan tergolong dalam kategori mana.Kali ni KM7 nak berkongsi cerita pasal orang baik.Tak rugi tau kalau kita jadi orang baik.Sebab-sebabnya ialah...

Orang baik selalunya mendapat ramai kawan

Mestilahkan..kalau kita ni jenis orang yang baik-baik,maka ramailah yang nak berkawan dengan kita. Pergilah ke mana saja,pasti mudah mendapat kawan.Kalau dah ramai kawan ni...senanglah sikit nak minta tolong.Jadi tak rugikan kalau kita jadi orang yang baik ni.

Orang baik tak ramai musuh
Kalau kita baik dengan semua orang maka tak adalah yang nak jadi musuh kita.Orang yang tak ada musuh ni,hidupnya tenang saja...Bagaimanapun ada juga kes-kes tertentu,orang yang cemburukan orang baik-baik ni....namanya musuh dalam selimut.Orang macam ni bahaya tau!Biarlah orang nak bermusuh dengan kita,asalkan kita tidak  bermusuh dengan mereka.

Orang baik namanya sentiasa dikenang
Biasanya kebaikan seseorang itu akan dikenang sampai bila-bila.Seronok kan kalau apa yang kita buat itu dikenang oleh orang.Tapi janganlah pula buat sesuatu perkara tu untuk menunjuk-nunjuk...tak baik!Macamana kalau kebaikan kita itu tidak dihiraukan oleh orang?haaa pedulikan saja...janji kita seronok menjadi orang yang baik-baik.Dunia hari ini ada juga kes orang baik-baik ni sering dipergunakan oleh orang lain.Sebab tu lah kot..tak ramai yang nak jadi orang baik-baik ni.Apa pun...anda tentu tahu siapa anda yang sebenarnya.

Marilah kita sama-sama menjadi orang-orang yang baik......
(semua gambar di atas diambil dari google)

5 comments:

Far8 budak baik said...

weh weh aku baik tak..
hahaha...
tu ar..what u give u get back..
hak3

Piasara said...

"tapi skrg ni ramai org jahat...
betulkan..tgk berita tv tiap2 mlm ada jer bunuh2,pukul2..sampai naik takut nk keluar rumah.."

diana said...

kat dalam buku je yang kata
kebaikan akan dikenang sampai bila2..
zaman sekarang kalau tokoh2 negara dah mati baru kenang..
kalau orang2 biasa jangan harap la..
yang buruk tu la yang akan dikenang sampai bila2..
heheheh

Puan Kutu said...

sy ramai kwn,sy tak ramai musuh.baikkah sy?hehe..

zmah said...

Memang tak salah menjadi individu baik,tapi....pastikan baik kita berpada-pada.