Sunday, June 26, 2011

Lilitkan lehermu dengan Singa

Tali leher singa
Kalau diminta untuk memakai tali leher bergambar singa macam kat atas tu...sanggup tak anda?haaa..jangan tak tahu,KM7 pernah memakai tali leher berkenaan 12 tahun yang lalu.Masa tu rasa ok jer...maklumlah masih muda belia..hehe...Jika diminta untuk memakainya sekarang....hmmm kena fikir beberapa kali dulu.

Gambar singa pada tali leher
Sebenarnya koleksi tali leher tersebut adalah pemberian daripada beberapa orang pelajar tingkatan 5D,semasa KM7 mengajar di salah sebuah sekolah di Miri,Sarawak dulu. Kononnya hadiah hari jadi lah tu.Budak-budak kat sana suka beri hadiah hari jadi kepada guru-guru mereka.Haa... kalau ada bekas pelajar KM7 kat Miri yang memberi hadiah tali leher tu...tengok...cikgu masih simpan hadiah tersebut dengan baik.

Garang tak singa tu?
Pelajar-pelajar yang memberi tali leher tersebut kepada KM7 begitu suka tengok KM7 pakai tali leher tu.Hai...gelak kat cikgu ker ...suka tengok singa tu?Atau ada maksud tersirat beri tali leher gambar singa tu?Hehe...tak ada lah kan...KM7 ni bukan garang macam singa-singa tu....Apapun...setiap pemberian daripada pelajar-pelajar...KM7 akan simpan baik-baik.Terima Kasih...Miri tetap dalam kenangan!

5 comments:

Jiejah Gorjes said...

comel apa hehehe kalo KM pakai mesti budak2 tu tacing giler... ngeee

harrazdani said...

dulu ada seorang kawan tali leher mcm ni laaa...tp gambar bug bunny....satu opis kutuk dia..hahahah....

simbolik tu cikgu....mgkn anak murid anggap KM garang cam singa....

KM7 said...

alamak..simbolik ker...mmm rasa tak garang pun...mungkin budak2 tu suruh saya garang kot...hehe

belog amiyo said...

ha ha. entry nostalgia!

Khairil said...

macam singa ubat gigi kodomo lion lah...haha

p/s: saya tak pernah pakai necktie...dan tak reti ikat...