Tuesday, July 12, 2011

Kisah penjual ubat dengan ularnya

Gambar hiasan

Ular...ular....

Semua kenal ular.

Macam-macam jenis ular ada....

Ada yang takut dengan ular,

ada juga yang suka akan ular

sehingga dijadikan haiwan kesayangan.

Pernah tengok penjual ubat...dengan ular-ularnya?

Kenapa yer penjual ubat di kaki-kaki lima ni

suka menggunakan ular sebagai daya tarikan?

sedangkan ular-ular tu tak ada kaitan pun dengan ubat yang dijual.

3 comments:

Awang Mat said...

Sebab ular lah orang datang...
mula-mula kluar yang 8 kilo..
kmudian 10 kilo..paling besor smpai 17 kilo...hoho,last2 orang tengok je la ular..ubatnye nth kemana..

zmah said...

Zaman dulu dalam TV penjual ubat mesti ada perkongsian dengan si Ular...

Khairil said...

ular sebagai daya penarik org ramai utk dia promot ubat dia walaupun memang tak ada kena mengena pun...hehehe