Friday, August 5, 2011

Nostalgia Dapur Minyak Tanah

Dapur minyak tanah

Suatu ketika dulu

dapur ini pernah berbakti

kepada sebahagian besar masyarakat kita.

Peredaran masa menjadikannya terus dilupakan.

Betullah....

Sudah ada yang baru,

yang lama tak bermakna lagi!

6 comments:

INTAN said...

sekarang guna lagi..kat muzium.. =)

Khairil said...

peredaran masa...sekarang pakai dapur yang tak keluar api punya..guna karan saja...

eiela said...

dulu rumah saya pun pernah guna nih jugak kot.

izfanora said...

macam yang ada kat umah nenek lah..

tanpa yang lama, tiada yang baru... :)

Cendana Kasih said...

saya merasai semua jenis dapur, dari dapur kayu, minyak tanah, gas sampailah dapur letrik skang ni...

tp saya masih simpan dapur minyak tanah tu..kenangan...tak leh guna sbb minyak tanah mahal..lagipun kat KL ni payah nk carik orang jual minyak tanah.

zmah said...

Akak pernah guna dapur ini