expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday, September 14, 2011

010 Akhirnya...siap juga perigi

Perigi yang sudah dapat digunakan
Akhirnya siap juga perigi...Alhamdulillah.
Bimbang juga takut jadi macam sebelum ni,
perigi digali separuh jalan jer.

Pandang ke dalam perigi
Kedalaman perigi ini...menggunakan 15 buah keret telaga.
Kedalaman air pula 5 buah keret telaga.


Siap sepenuhnya
Kos keseluruhan perigi ini ialah RM 750.
Keret telaga RM 300 manakala upah menggali
dan menurunkan keret telaga ini RM 450.
Masa untuk disiapkan ialah 3 hari.


Kerja mengorek telaga


8 comments:

  1. nk buat ape ngan telaga dlm tuhhhh...

    ReplyDelete
  2. sumber air ler...gerenti bekalan air tak putus.hehe

    ReplyDelete
  3. sediakan telaga sebelum kemarau.. :-)

    ReplyDelete
  4. Air telaga sejukk...syok mandi.. kat rumah tok masih ada telaga dan memang itu sumber air utk rumah tok...

    ReplyDelete
  5. betul tu...guna timba angkut air untuk mandi..macam zaman dulu2.hehe

    ReplyDelete
  6. Kat rumah saya ada perigi jugak tapi sayang air mata air tak besar la...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.