Tuesday, November 1, 2011

Anai-anai mula menyerang

Tengok tu..jalan anai-anai dalam salah sebuah bilik di rumah sewa KM7 ni.
Hmm...ini bukan kali pertama serangan anai-anai ni.Tapi dah banyak kali.
Akhir-akhir ni musim hujan,maka banyaklah anai-anai dalam rumah ni.

Bukan saja dinding,malah frame pintu pun menjadi mangsanya.
Malam ni KM7 bersihkan sarang tu....esok pagi ada semula.
Begitu rajin anai-anai ni bekerja.

Nampak tak...beberapa ekor anai-anai sedang bekerja tu?

 Zoom sikit....bagi yang tak kenal anai-anai boleh tengok dekat-dekat..

KM7 suka gambar ni...
Nampak jer kecil anai-anai ni tapi bahaya...
boleh merosakkan perabot dan rumah !

8 comments:

Hanif Idrus Blog said...

ni kena setel cepat ni...nanti habis satu umah
Hanif bin Idrus Blog

SuFi Haraki said...

anai-anai ni dipanggil jugak pok kiok..kn?

KM7 said...

Hanif...betul tu.
Sufi...KM7 tak pasti nama lain bg anai-anai ni...

whitecappuccino said...

betul tu..kecik jer tapi boleh buat kemusnahan yg besar.

aliya atina said...

arghhhh dulu umah nenek saya dah dibasmi ! tapi ...... skg da dtg balik. ekcli mane dtg nye ane anai ni ?

yusuflaili said...

salam;
ishh..banyaknya sayangnya aku tak ada pertua nak halau anai2 ni.memang ada cara nak halau anai2 ni.

Nur-nba said...

Salam.. Bahaya ni.. Kena diambil langkah pencegahan segera.

KM7 said...

terima kasih semua atas perkongsian dan nasihat tu.