Monday, July 30, 2012

Satu petang di bazar Ramadan

Berkunjung ke bazar Ramadan sememangnya kita dihidangkan 
dengan pelbagai jenis juadah berbuka yang memukau mata,meruntun jiwa.
Pasti ada yang terbeli disebabkan tertarik dengan kuih-muih,
bukannya nak makan sangat pun.
Saksikan beberapa lagi jualan di bazar Ramadan...

 Ikan bakar...menu pilihan bagi yang takde masa nak memasak

 Kuih akok ni memang sinonim dengan bulan puasa di Kelantan

 satu lagi kuih tradisional yang dikenali sebagai 'rodok' 
(nama saintifiknya tak pasti pula)

 agar-agar pun ada....kat Kelantan ia dikenali sebagai 'beleda'

ramai betul pengunjung bazar Ramadan ni...
ada juga yang sekadar bersiar-siar sambil menantikan masuk waktu berbuka.

4 comments:

Sop Nama Saya said...

ramainya orang...
best2

Hansyirah Takezur said...

wahh.. sempat lagi cikgu snap gambar masa pergi bazar ye? hehe

p/s: gambar rumah saya ada kat entri terbaru. hari tu cikgu nak tengok kan. hehe.

KM7 said...

HT..saya dah tengok rmh family awk tu.Besarnya banglo tu..

sHiMi sHinHae~ said...

kreatif btol para pnjualll ..