Tuesday, March 12, 2013

Selipar @ kasut hilang?


Perkara ni biasa terjadi kan? Tambah pula dalam situasi ramai orang.Mungkin ada yang sengaja ambil atau memang tertukar.Saya sendiri dah banyak kali hilang sandal berjenama.Kalau tertukar mesti ada pengganti,ini tidak...hilang terus.Tapi kalau pengganti yang tidak 'setaraf' pun kita tak suka juga kan!

Betul juga reaksi rakan dalam FB saya tu...niat sedekah jer baru tak sakit hati kan.Bagi yang banyak duit tu...ada juga alasan nak beli selipar atau kasut baru...Kalau hilang lagi...beli lagi dan lagi....

Sebagai seorang yang baik hati...kalau selipar atau kasut kita tu dicuri atau hilang,maka 'berkaki ayamlah' kita balik ke rumah.Tak sanggup rasanya mengambil kasut atau selipar orang lain sebagai ganti.Mesti terfikir kesian kat orang lain pula kalau kita ni balas dendam kat mereka pula.

Apapun terimalah hakikat ada orang minat kat selipar atau kasut kita.Justeru berhati-hatilah.Mungkin boleh dibuat sedikit tanda pengenalan pada selipar atau kasut kesayangan anda tu.

1 comment:

nini said...

tak der rezeki...beli baru....=D