Monday, March 18, 2013

Tali leher dan kemeja:Perlukah sedondon?


Ini bukan uniform kerja saya yang baru yer.Dah lama beli ni....cuma jarang dipakai.Tapi setiap kali saya pakai baju ni,ada-ada saja rakan sekerja menegur.hehe....agaknya apa teguran mereka?

Yer betul....baju dan tali leher tu nampak sedondon kan.hmmmm memang pun,masa beli baju tu saya beli juga tali leher baru.Kebetulan pula ada yang hampir sedondon dengan baju.

Bercakap pasal tali leher ni,timbul juga persoalan perlukah tali leher ni sedondon dengan baju?Bagi saya warnanya saja yang perlu sama atau hampir sama.Coraknya tak kisahlah kan.Tapi kalau ada corak yang sama dengan corak baju lagi bagus kan.Ada orang tak suka...bimbang warna atau corak tali leher tu tenggelam dalam warna dan corak baju.

Pakar imej mesti tahu kan pasal warna dan corak yang sesuai.Saya ni pakai hentam jer.hehe.Setakat ni takde lagi yang 'komplen'... kira ok lah tu...

3 comments:

Muhammad Izuan said...

baju berbelang x boleh dipakai dgn tali leher berbelang... warna saja yg perlu sepadan...

jaakechik said...

kombinasi pattern baju dan tie tu mmg x sesuai digayakan bersama la cikgu...hehehhe... baju belang2 atau jalur sesuai pakai ngn tie yg kosong... tu pendapat jaa lah yer...

sukiman said...

baju cantik, tai cantik juga. Cuma kena cari pasangan lain kot.

Sya pun tak reti beli tai dan suaipadankannya, he he he.

saya rasa betul kata izuan