expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Friday, March 1, 2013

Yang tinggal hanyalah kenangan


Sejak kecil lagi kita diasuh dan dijaga dengan penuh kasih sayang oleh kedua ibu bapa. Segala keperluan dan kehendak dipenuhi biarpun mereka sendiri terpaksa berkorban.Mungkin ada sebilangan anak-anak yang kurang mengerti hakikat sebenar pengorbanan ibu bapa mereka.Tapi apabila mereka sendiri telah bergelar ibu bapa barulah tahu erti sebuah pengorbanan.

Beruntunglah mereka yang masih mempunyai kedua  ibu bapa.Tunjukkanlah rasa sayang kita kepada mereka semasa mereka masih hidup,kerana setelah mereka tiada lagi di dunia semuanya tinggal kenangan.Kawan,sahabat juga kekasih boleh dicari ganti tetapi ibu bapa kandung tiada pengganti.

Lebih menyedihkan ada anak-anak sanggup membiarkan orang tua mereka di rumah-rumah orang tua atas alasan kesibukan waktu.Sedarlah..ibu bapa tidak mengharapkan kekayaan daripada kita.Cukup bagi mereka perhatian dan kasih sayang daripada anak-anak.Seorang ibu sanggup menjaga 10 orang anak tetapi 10 orang anak belum pasti dapat menjaga seorang ibu di usia tuanya.

p/s: ALFATIHAH buat arwah ayah saya yang sudah setahun dua bulan meninggalkan kami.

4 comments:

  1. Al-Fatihah buat arwah... Dan juga arwah abah saya juga... :(

    ReplyDelete
  2. Al-Fatihan ....semoga ditempat bersama2 orang yang beriman...

    http://www.noormalashahar.blogspot.com

    www.noormalashahar.com

    ReplyDelete
  3. al-fatihah...
    http://www.zahidahwahid.com

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah dan meninggalkan komen di blog KM7. Sila tinggalkan link blog anda untuk tukar link bloglist. Terima kasih, sila datang lagi.