Monday, May 27, 2013

Masjid Beijing


Alhamdulillah,hari ini sempat juga sekali lagi saya ke masjid Beijing.Bunyi macam kat negara China jer kan.Sebenarnya masjid ni kat Rantau Panjang,Kelantan jer.Mungkin ramai yang dah tahu pasal masjid ni kan! Atau dah ramai pun yang pernah ke sini,terutamanya mereka yang dah sampai kat Rantau Panjang.


Saya tertarik dengan bentuk dan seni bina masjid ni.Ada kelainan berbanding masjid-masjid lain di negara kita.Jadi tak mustahillah kewujudan masjid ni menjadi tarikan pelancong sama ada dari dalam mahupun luar negara.

Jadi kepada semua yang datang ke Rantau Panjang,jangan lepaskan peluang berkunjung ke masjid Beijing.

3 comments:

krole said...

huhuhu~ waktu tngok tajuk entri ni kat bloglist krole...krole igtkan bro melancong p beijing hihi~ wuah! cantek msjid tu bro

D_08 said...

awok teringin nak ke sini... tapi tak berkesempatan lagi...... Kelate pun udah lame awok tak jejak ni....

jaakechik said...

jaa dah lama x ke rantau pjg... masjid ni mmg cantik design nya!